HOW TO: ALLES OP EEN RIJTJE

Goedemorgen lieve lezers. Vandaag heb ik een heel leuk artikel voor jullie, of eigenlijk is dit iets wat ik zelf heel fijn vindt, en ik denk wel meerdere vrouwen. Ik vind het namelijk heel fijn als alles netjes is, georganiseerd en vooral: als dingen op een rijtje staan. Ik heb de laatste tijd echt een obsessie gekregen voor dingen plannen, opschrijven en ga zo maar door. En believe me, it works. Buiten mijn agenda om die standaard in mijn tas zit, heb ik namelijk nog veel meer. Hier in dit artikel ga ik het jullie laten zien, lees en kijk snel verder, zodat ik dit (met liefde) met jullie kan delen.

Om te beginnen heb ik een planner in mijn kamer hangen, hier schrijf ik niet letterlijk alles op zoals in mijn agenda, maar wel dingen die ik moet weten. Af en toe markeer ik hier iets belangrijks, maar het belangrijkste is: zodra ik uit bed kom, loop ik hier meteen langs. Zo weet ik meteen: 'Oja, vandaag uit school ga ik werken!' of 'Oja, deze dag wil ik weer een aantal artikelen klaar gaan zetten.' Super handig. Deze planner is van de Hema.

Daar buiten om heb ik ook nog eens een desk planner. Mijn desk planner gebruik ik meer om blog ideeën in te schrijven, om voorbeelden te maken voor welke dagen en ga zo maar door. Hier staan bijvoorbeeld al 20 artikelen in die ik uit kan werken. Ik hou me niet aan de dagen, omdat ik nog aan het bedenken was welke dagen ik zou gaan bloggen. Op dit moment is dat sowieso al, dit zijn dan de vaste dagen: vrijdag, zaterdag, zondag en maandag. Ook schrijf ik hier ideeën op die ik bijvoorbeeld goed kan gebruiken, zoals elke vrijdag een 'how to' artikel. Verder ga ik nog niet teveel verklappen. Deze desk planner is ook van de Hema.
Ook op mijn Macbook gebruik ik de app Wunderlist, hier staan verschillende lijstjes in. Hier kun je zelf lijstjes maken en daar taken in zetten. Hierin maak ik dan een to do lijstje, bijvoorbeeld: een afspraak maken voor de kapper, een afspraak maken met de schoonheidsspecialiste etc. Hier plan je dan een einddatum voor in, zodat als je het tot die tijd niet gedaan hebt je dan een melding krijgt. Wanneer je het gedaan hebt, tik je de taak aan en verdwijnt hij zodat je precies weet wat je nog wel en wat niet moet doen. Ook zet ik hier boodschappen in, en de series die ik nog wil kijken. Plus, buiten mijn desk planner om zet ik hier ook nog artikelen in die ik nog online wil zetten. Zodat ik hier ook hier overzichtelijk kan zien wat ik nog moet doen.
Ook houd ik sinds kort mijn inkomsten en uitgaven bij. Eigenlijk was dit meer omdat ik het fijn vind om het voor mezelf op een rijtje te zetten, en omdat ik dan eigenlijk ook in zie wat ik waar aan uitgeef. Als ik later uit huis zou gaan, zou ik dit ook zeker bij gaan houden, dus waarom niet nu alvast beginnen? Ik doe dit zowel op de app 'Debit & Credit' als in mijn schrift. Dit ter extra controle, ik kan dan precies kijken of alles overeenkomt en alles op hetzelfde juiste bedrag uit komt. In de app op de Macbook kan je bijvoorbeeld ook instellen dat je per maand, zeg maar wat, maximaal 100 euro uit wil geven aan make-up. Wanneer je hier dan over heen gaat, of er bijna bent zie je dat meteen. Super handig!



Zijn er meer mensen die het zo fijn vinden om alles op een rijtje te hebben?

Image and video hosting by TinyPic

1 opmerking:

  1. Ik hou ook van plannen! Lijstjes maken zorgt voor overzicht in mijn hoofd. Ik heb trouwens het zelfde notitieboekje (notes of a genius). Daarnaast ben ik fan van excel om financieën bij te houden.

    BeantwoordenVerwijderen